לילה ראשון וחניונים בכלל

פורסם: 18/09/2012 ב-טיול באלסקה, משפחה
תגים: , ,

אחת ההתלבטויות שלי היתה איפה לבלות את הלילה הראשון עם הקראוון. בלחץ המחשבה על זה שאנחנו נוסעים ב"עונה הבוערת" ניסיתי להזמין מראש כמה שיותר חניונים ללינה בקראוון. הלילה הראשון הוא משמעותי כיוון שזו ההזדמנות הראשונה לוודא שכל המערכות פועלות כמו שצריך לפני שמתרחקים מחברת ההשכרה לתוך הטיול. אם משהו חיוני לא תקין יהיה הרבה יותר קל לטפל בזה ע"י קפיצה לחברה מאשר להשתמש בשרותי החירום שלהם. אי לכך ההמלצה בדרך כלל היא לישון בעיר ההשכרה. אני לעומת זאת, עם קוצים בתחת, והיה לי ברור שאחרי 24 שעות בעיר אני כבר אתחרפן מרוב רצון לצאת אל הטבע, into the wild. בכל זאת החלטתי להזמין מקום בחניון בתוך אנקורג' וללכת על בטוח.

כמה דברים על זה – ראשית, לנו זו היתה החלטה מצוינת. זה היום הראשון המלא באלסקה והג'ט לג עדין בעיצומו. אתם אחרי שנת לילה קצרה כנראה, שעות ארוכות של קבלת ובדיקת הקראוון ועוד שעות ארוכות ומתישות בהצטיידות. הגענו לסוף היום באפיסת כוחות מוחלטת ובירכנו על זה שלא צריך ליסוע יותר מדי למקום הלינה.

Ship Creek Campground. חניון נחמד

מעבר לזה – החניונים באנקורג' מאד יקרים, אבל בכל מקרה חניונים פרטיים באלסקה הם יקרים. לחיבורים מלאים תידרשו לשלם 40-50$ ללילה בעונת הקיץ. אלו המחירים שאנחנו ניתקלנו בהם. השתדלתי לבחור חניון שיהיה ירוק עד כמה שניתן ולא יסבול מעודף אורבניות. לאחר קריאה של כמה אפשרויות (ואין יותר מדי באנקורג' ממש) החלטתי לנסות את חניון Ship Creek. החלטה מאד מוצלחת. החניון נימצא קרוב מאד למרכז העיר אבל יחד עם זאת במקום שקט וירוק להפליא. המקום נעים מאד ויש בו את כל השרותים הסטנדרטיים וחיבורים מלאים. מחירו היה 49$, הגבוה ביותר ששולם באלסקה, אבל העברנו שני לילות נעימים במקום, אחד בהתחלה ואחד בסוף. כדאי לדעת שלא ניתן להדליק מדורות בתוך השטח העירוני של אנקורג' כך שאם מתכננים לעשות מדורת פרידה בסוף הטיול זה חייב להיות בחניון מחוץ לעיר.

על חניוני אלסקה: החניון באנקורג' היה יותר מחצי ריק ולאט לאט הבנו שלפחות בזמן שאנחנו נימצאנו באלסקה אין כמעט בעייה של מקום בחניונים. למעשה רוב ההזמנות היו מיותרות אם כי לא תמיד אפשר לדעת. ובכל זאת, יש שלושה סוגים של חניונים: פרטיים, שייכים לרשות ציבורית כלשהיא כמו המדינה או שרות היערות והסוג השלישי: "דו­רי דורי", לינה בשטח הפראי, במקום שלא כתוב בו שאסור לחנות בלילה.

לישון בר בשטח זו תמיד אופצייה ויש מקומות שזה ממש כיף לעשות את זה. לא בחניונים של מרכזי קניות למשל. החניונים הציבוריים הם היפים ביותר. הם יושבים על קרקע ציבורית כמו יער לאומי ומאורגנים כך שלכל קראוון פינה פרטית משלו מוקפת יער ומבודדת למדי. החניונים האלה יושבים במקומות הכי יפים והם מדהימים בדרך כלל ומספקים את החוויה המושלמת ללינת לילה. בחניונים האלה אין בדרך כלל חיבורים, לפעמים יש תחנת ריקון (dump station) שמאפשרת להביא את הקראוון למצב מושלם (ג'ורה מרוקנת, מי שתייה מלאים). לחניונים האלה יש את הביקוש הכי גדול ובסופי שבוע הרבה מהם מוזמנים מראש ודי קשה למצוא מקום פנוי. אנחנו למשל הזמנו מראש שני לילות ב-Quartz Creek Campground קרוב לאגם קינאי והחניון היה מלא לגמרי בשניהם. לעומת זאת באמצע השבוע ניכנסנו לחניון מדהים אחר על אגם הקינאי ללא הזמנה והיינו כמעט לבד. המחיר בחניונים כאלה הוא כ-18$ אותם משלשלים במעטפה מיוחדת לתוך עמדת תשלום הנימצאת בכניסה. בשביל זה צריך תמיד להצטייד בכסף מזומן. את התשלום יש לבצע חצי שעה לאחר הכניסה לחניון אחרת עלולים לקבל דו"ח. בדרך כלל לכל חניון יש אחראי (host), שגר במקום ודואג לבצע בדיקה ולאכוף את החוקים שצריך לשמור.

עמדה לתשלום עצמאי בחניון יער על אגם הקינאי

החניונים הפרטיים כאמור הם היקרים ביותר. בדרך כלל לא מדובר במקומות מרנינים. זה עסק כלכלי. יש שטח אדמה מוגבל, שלא כמו ביערות העצומים, והמטרה לדחוס כמה שיותר קראוונים על השטח הזה. מקומות החנייה צמודים, ללא פרטיות (אלא אם החניון די ריק). הרבה פעמים יש נחל צמוד אז אפשר לבקש מקום "creek side" כדי לשפר את איכות החנייה. מה שכן יש במקום שרותים הכרחיים כמו כביסה ואינטרנט (אם אתם ממש לא מצליחים להיתנתק מהמייל) או פחות הכרחיים כמו שרותים ומקלחות. אנחנו היינו חייבים לכבס בקצב ככה שנאלצנו מדי כמה ימים לחנות בחניון פרטי כדי לצמצם את מלאי הכביסה המלוכלכת שאיים להציף לנו את שטח המחייה המצומצם ממילא. גם קליטת טלפון סלולרי זמינה יותר בחניונים הפרטיים ואינה קיימת בחניונים הנידחים, ה"פראיים" יותר, הנמצאים בלב הטבע.

אין ממש שום סיבה מעשית לבלות בחניון פרטי עם חיבורים מלאים כל הזמן. בעינינו זה היה מיותר למדי. גילינו שעם בקרת מים טובה אפשר לבלות גם שני לילות ללא מילוי מחדש, אפשר לדלג על מקלחת כל כמה לילות, סך הכל מדובר בקיץ נעים באלסקה, ולא בסאונה של מישור החוף המהביל הישראלי. החשמל היחיד הנידרש בדרך כלל הוא תאורה ולזה המצבר של הרכב מספיק בהחלט לכל הערב בלי בעיית התרוקנות. לבישול במיקרו אפשר להפעיל את הגנרטור לכמה דקות לפני "שעת השקט" (בד"כ 10 בלילה). החימום, שעבד אצלנו לא מעט בלילות (כן, כאלה אנחנו, מפונקים בנושא הרגישות לקור), פועל מצויין גם ללא חשמל ייעודי. גם המחשב, הנידרש להקרנת סרטים ודברים נוספים, יכול לעבוד באמצעות ממיר משקע המצת (12V) לזרם חילופין. פריט הכרחי שניתן להשאיל מחברת ההשכרה (תמורת תשלום נוסף) או להביא מהארץ. אפשר כמובן לטעון באותה צורה את הטלפונים הסלולריים, אייפוד וכד'. במהלך היום תמיד אפשר להיכנס לחניון פרטי ולהשתמש בשרותי הריקון ומילוי המים תמורת תשלום סביר (8-10$). זה לא עניין של חיסכון רק, פשוט הרבה יותר כיף לישון בפינות המופלאות שיש בהן חניונים חסרי חיבורים.

ברבים מחניוני היער תיתקלו במשאבות המים הידניות, הכאילו עתיקות. הן עובדות ויוצאים מהן אחלה מים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s