קיצור תולדות השינוי

פורסם: 20/01/2014 ב-ריצה

אוקטובר 2012. התחלתי לרוץ בזמנים היחידים שהיו לי אנרגיות עבורם – בלילות. אחרי העבודה, כשכולם לפעמים הלכו לישון, הכרחתי את עצמי להתגבר על עייפות סוף היום הטבעית ולצאת לאוויר. בתשע, לפעמים עשר מסיים לקראת חצות ומנצל את האדרנלין לעירנות שנמשכה אל תוך הלילה.

באוגוסט כשחגגנו את יום הנישואין ה-15 שלנו בעין כרם, אחרי הופעה מעולה של נקמת הטרקטור במגדל דוד, שהינו בצימר מדרגות הכפר של הבית הטבעי. מצאתי שם את ספרה של מקימת המקום, שרה חמו, "שביל הזהב לריפוי טבעי". אני לא מהנוהים אחרי דרכי פלא לשינוי החיים וגורואים למיניהם להכוונה נכונה. במבט ראשון היה נראה שהספר יכול להיות בקלות מקוטלג לאחד התחומים האלה. משהו שם בכל זאת משך אותי לקריאה רצופה ולהבנה כי מדובר בכל זאת במשהו אחר. הזדהיתי עם לא מעט תפישות ותובנות שהופיעו בספר, יחד עם העובדה כי אורח החיים שלי והתזונה שואפים לשם וגם אינם רחוקים מהותית. נידרשה עוד תזוזה קלה ואת ההתאמה הזאת ביצעתי עם תום הקריאה בספטמבר 2013.

13371237b

שיטת קינגסטון-קליניק המתוארת בספר אינה מסובכת אבל יחד עם זאת די תובענית. בכל זאת, הספר נותן את התחושה ששום דבר שמובא בו אינו צריך להיעשות בקיצוניות יתר. אני לקחתי ממנה מבחר דברים שישמרו אולי את רוח המקור אבל יתאימו יותר למי שאני. אינני צמחוני אבל מאז לא אכלתי בשר והוא אינו חסר לי. אינני טבעוני אבל אני אוהב מאד לבשל מתכונים טבעוניים בשל פשטותם היחסית.

בנקודות העיקריות שיישמתי הפסקתי לרוץ בלילות ואני משתדל להיות עד 11 בלילה במצב שינה. שעת השינה המוקדמות הן יקרות ערך לגוף. עברתי לריצות בוקר, עוד לפני הזריחה וההשכמות מעולם לא היו קלות יותר. הפסקתי למלא את עצמי בזבל שרובו סוכר, שתמיד היה זמין לרוב במהלך יום העבודה במשרד – סוגים שונים של עוגות ועוגיות.

אני אוכל פירות בבוקר, סלט בצהריים ומשתדל לאכול אוכל שבישלתי בעצמי בערב. אני מנשנש בעיקר אגוזים אבל כמעט לא אוכל בין הארוחות. לאורך התקופה השלתי יותר מ-10 ק"ג וחזרתי כעת למשקל ימי התיכון שלי. בקיץ התחלתי אימונים משלימים לריצה במועדון קרוספיט בתל אביב. זו גישה עכשווית הצוברת פופולריות כאנטי תיזה לתופעת חדרי הכושר. העיקר מבחינתי הוא האווירה המצוינת, חבר'ה נהדרים ועבודה טובה על חיזוק שלל חלקי הגוף.

לפי אפליקציית האימון, שמלווה אותי בכל ריצה כמעט, רצתי בתקופה הזאת מעל 2000ק"מ במעל 200 ריצות. רצתי יותר מ-240 שעות, שרפתי מעל 160,000 קלוריות, טיפסתי 37 ק"מ וגם רצתי במורדות מרחק דומה. מספרים נטולי משמעות אבל כשרושמים אותם זה נראה נחמד.

Photo Jan 09, 7 04 19

בנובמבר לפני יותר משנה, בעקבות הריצה ומחשבות על גילי, הלא טריביאלי כבר, הלכתי לבצע בדיקת מאמץ במכון מדיקס בתל אביב. בסיכום הבדיקה, כשישבתי עם ד"ר יוני ירום שסיכם לי את הנתונים, הוא שאל אותי, כדרך אגב, מה היעד שלי. אמנם כבר הייתי מתוכנן על חצי מרתון תל אביב כמה חודשים אחר כך, אבל משום מה השאלה הזאת תפשה אותי קצת לא מוכן. חצי המרתון, הקרוב יחסית, לא נראה לי יעד מספיק משמעותי לנקוב בו, נוכח "המעמד". "הממממ…מרתון בעוד שנה", פלטתי באיזשהו מילמול מחוסר התחייבות כלשהו….

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s